Du kan få hjælp til at købe ind, hvis du midlertidigt eller varigt ikke er i stand til at klare indkøb af dagligvarer.
Hvordan kan jeg få hjælp til indkøb?
Du kan bevilges hjælp til indkøb, hvis du ikke er i stand til at bestille dine varer selv via telefon eller pc.
Hvis du har brug for hjælp til indkøb, kan du kontakte Visitationsteamet.
Valg af leverandør og bestilling
Kommunen har indgået aftale med 2 forskellige leverandører:
Hos begge firmaer gælder det, at du får tilsendt varekataloger og tilbudsaviser fra den valgte leverandør.
Begge firmaer supplerer katalogerne med tilbudsaviser.
Katalogerne og tilbudsaviserne giver dig mulighed for i ro og mag at beslutte sig for, hvad du ønsker at bestille. Der er desuden ingen vægtbegrænsning på bestillingen.
Betaling for varer
Betalingen foregår via betalingsservice, så du ikke behøver at bekymre dig om at have kontanter klar til betalingen.
Du betaler kun for de leverede varer, ikke for leveringen.
Levering af varer
Varerne bliver leveret på et fast tidspunkt hver uge, som du selv aftaler med firmaet, og det er altid den samme chauffør – eller eventuelt hans faste afløser – der bringer varerne, hvilket er med til at give tryghed.
Chaufføren bærer varerne helt ind køkkenet og sætter køle- og frysevarer på plads, hvis du har brug for det. Hvis du har et særligt behov, kan du også få hjælp til at sætte alle varer på plads.
Chaufføren tager også imod returflasker og afregner panten kontant.
Kvalitetsstandard
Læs kommunens kvalitetsstandarder på ældreområdet (åbner i et nyt vindue).