Sagsbehandlingstider for byggesager
Nedenfor vises de forventede liggetider udenfor ferieperioden, inden sagen tildeles en sagsbehandler, og sagsbehandling påbegyndes.
Den konkrete sagsbehandlingstid afhænger af, hvor fyldestgørende sagen er oplyst og af sagens kompleksitet, herunder høringer og dispensationer. Er sagen fuldt oplyst, vil den blive afgjort, når sagsbehandleren tager fat i sagen. Mangler der materiale, forlænges sagsbehandlingstiden.
Ved dispensation efter behandling af anden lovgivning end byggeloven vil sagsbehandlingstiden forøges.
Hvad kan du selv gøre?
Vi har udarbejdet en byggevejledning for dig, der skal til at bygge. Ved at kigge vejledningen i gennem, kan du få et overblik over hvilke materiale vi bruge til vores sagsbehandling og du kan sikre dig, at vi får alt det nødvendige materiale tilsendt fra starten.
Når vi har et fuldt oplyst materiale, behøver vi ikke at bede dig om yderligere oplysninger, og dermed bliver sagsbehandlingstiden så kort som muligt
STRAKS-behandling
På grund af de ekstraordinære sagsbehandlingstider, har vi udarbejdet et STRAKS-koncept til de nemme byggesager, som ikke kræver nogen form for dispensation. Du skal ansøge om STRAKS-behandling, når du indsender din byggesag. Her skal du være ekstra opmærksom på, om dit byggeri overholder eventuelle lokalplaner, deklarationer eller naturbyggelinjer.
Læs mere om vores STRAKS-koncept og se, om din sag kan ansøges som en STRAKS-sag
Kontakt
Telefon
Byggesags tidsrum for booking af telefonmøder
Send digital post
Hvis du sender mail der indeholder personfølsomme oplysninger, skal du sende som Digital post via borger.dk
Erhverv: Send digital post
Hvis du sender mail der indeholder personfølsomme oplysninger, skal du sende som Digital Post via virk.dk