EAN-numre og elektronisk fakturering
Landets kommuner modtager kun fakturaer i elektronisk form. Læs her hvordan du sender en faktura til Odsherred Kommune.
Det er et krav, at fakturaer til offentlige myndigheder sendes elektronisk i OIOUBL-formatet.
Hvordan sender man en elektronisk faktura?
Som leverandør har du flere muligheder for at fremsende en e-faktura:
- Via NemHandel (gratis elektronisk fakturaløsning, som gør det muligt gratis at sende elektroniske fakturaer, hvis du har internetadgang)
- Hvis dit økonomi- og faktureringssystem er i stand til at sende elektroniske fakturaer, kan du benytte dette.
- Du kan sende fakturaen via en fakturaportal på nettet (svarer til netbank)
- Du kan sende papirregning til et Læs-ind-bureau, som indscanner fakturaen og videresender den til kommunen elektronisk.
Hvilke oplysninger skal fremgå af en elektronisk faktura?
Den elektroniske faktura skal indeholde følgende oplysninger, når den sendes til kommunen:
- Institutionens EAN-nummer
- Bestillerens navn
- Eventuel et rekvisitionsnummer